Ca in fiecare an, festivalul are o revistuta zilnica, „AperiTIFF”-ul. Pe langa scurte prezentari ale filmelor din ziua respectiva si interviuri sau sondaje, in romana si in engleza, ea contine si niste comentarii-pastila uneori foarte simpatice. Azi, luni, se lua pulsul noilor „locatii” (pun ghilimele ca sa se simta cumva exasperarea; cuvantul „locatie” e cancerul lingvistic al momentului.). S-a deschis drive in-ul de la Iulius Mall? Smecherii s-au dus cu jeep-urile si s-au asezat in primul rand, ca sa nu mai vada nimeni din spate.
La proiectiile in aer liber se mai trezesc unii sa vorbeasca la telefon, sa dea fumul in nasul celorlalti si sa-si tarsaie scaunele pe pietris. Nu e nimeni bolnav de nervi, dar sonorul e dat mai incet, ca sa nu-i deranjeze pe cei care dorm in casele din jur.
In schimb, la cinema Arta, proiectionistul cred ca e tare de-o ureche, pentru ca si azi, la „Secvente”, ne-a asurzit. Si a mai fost un incident incredibil. Incepe filmul lui Alexandru Tatos (prezentat in sectiunea 3X3), si in primele cadre actorii aveau capetele taiate.
Dupa 10 minute, criticul de film Andrei Cretulescu se duce in hol sa le spuna angajatelor cinematografului ca exista o problema si ca ea poate fi remediata. Revine. Nu se intampla nimic. Dupa alte 10 minute ma duc si eu. „Luciiiii!”, striga casiera la proiectionist. Vin repede in sala, ca sa nu pierd prea mult din film. Tot nu se intampla nimic. Mircea Diaconu, Alexandru Tatos, Florin Mihailescu, Emilia Dobrin Besoiu si ceilalalti apar pe ecran cu capete fracturate.
Dupa alte 10 minute, Codruta Cretulescu se ridica. „Daca nici eu nu reusesc sa-i conving...” Se intoarce. Filmul e tras mai jos. „De ce credeti ca nu vroiau sa traga filmul? Ca sa nu dispara subtitrarea in franceza.” Copia venita de la Arhiva Nationala de Filme avea o subtitrare cu litere de-o schioapa, pe trei