Şcoala românească, nereformată de 13 ani, are nevoie de „o curăţenie generală” în manuale şi materii, cred specialiştii din educaţie. Sursa: EVZ
1 /.
Orarul elevilor este prea încărcat, cu materii prea multe şi inutile, copiii sfârşesc prin a toci lecţii de pagini întregi din care nu rămân cu nimic, manualele sunt îmbâcsite, pregătirea unor profesori este în doielnică, mijloacele materiale de învăţare sunt limitate. În acelaşi timp, există elevi care au făcut performanţă tocmai datorită sistemului riguros şi a profesorilor pregătiţi.
Asta, chiar dacă ultima reformă curriculară completă a fost începută în 1997, când la şefia Ministerului Educaţiei se afla Andrei Marga.De atunci a trecut mai mult de un deceniu, timp în care s-a aşternut praful pe documentele ministerului. Este adevărat că, în ultimii ani, cu chiu, cu vai s-a mai tăiat din materie, însă specialiştii susţin că nu suficient.
Ultima modificare în orarul elevilor a fost făcută anul trecut, de fostul ministru al educaţiei Ecaterina Andronescu, care a redus numărul de ore săptămânale la 28-30, de la 36-38, şi a început centrarea programelor pe formarea de competenţe. „Următorul pas este reevaluarea cantităţii de materie şi elaborarea manualelor pentru că, din păcate, profesorii noştri sunt foarte legaţi de ele”, crede Andronescu.
Chinul începe la clasa a IV-a
Profesori, experţi, părinţi, reprezentanţi ai ministerului, cu toţii recunosc că trebuie făcută o schimbare, în măsura în care şi învăţământul românesc trebuie să se axeze pe dobândirea de competenţe, aşa cum cer normativele Uniunii Europene. Foarte puţini au curajul să arate cu degetul spre materiile care nu mai au ce căuta în şcoli. Ce trebuie să dispară din cărţi şi ce lucruri bune mai putem păstra din sistemul românesc este întrebarea pe care şi-o pun toţi.
Dacă în cla