Anul acesta se va atinge cel de-al doilea maxim al ultimilor zece ani pentru importurile de maşini second-hand – 225.000 de unităţi –, iar vârsta medie a parcului auto urcă spre 14 ani, faţă de 11 ani înainte de intrarea în UE. În tot acest timp, statul a pompat peste 430 de milioane de euro în programul Rabla, gândit pentru a încuraja achiziţia de maşini noi şi scoaterea maşinilor vechi din circulaţie. În realitate, Rabla, program demarat în 2005, a scos Daciile vechi de pe stradă, dar le-a înlocuit cu 1,5 milioane de maşini vechi din import.
Peste 1,34 de milioane de maşini la mâna a doua au intrat în România de la aderarea la Uniunea Europeană şi alte 150.000 au fost importate între 2005-2007 de la debutul programului Rabla. Spre deosebire de importul second-hand, în acelaşi interval de timp s-au vândut pe piaţa locală doar puţin peste un milion de maşini noi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Spre comparaţie, în cei şapte ani de dinaintea aderării la UE, în România s-au importat doar 313.000 de maşini second-hand între anii 2000 şi 2006 inclusiv, dar s-au vândut aproape 950.000 de maşini noi. Dacă pe acelaşi interval de şapte ani înainte şi după intrarea în Uniunea Europeană diferenţa de volum în cazul maşinilor noi este de numai 92.000 de unităţi, în cazul importurilor de maşini vechi volumele au explodat, diferenţa dintre cele două perioade de şapte ani 2000-2006 şi 2007-2013 fiind de peste un milion de unităţi. Continuarea pe ZFCorporate
Anul acesta se va atinge cel de-al doilea maxim al ultimilor zece ani pentru importurile de maşini second-hand – 225.000 de unităţi –, iar vârsta medie a parcului auto urcă spre 14 ani, faţă de 11 ani înainte de intrarea în UE. În tot acest timp, statul a pompat peste 430 de milioane de euro în programul Rabla, gândit pentru a încuraja achizi