Luni este o zi decisivă pentru privatizarea CFR Marfă, deoarece urmează să fie semnat contractul de vânzare a companiei către Grup Feroviar Român, informează România TV. Asta la peste două luni de la desemnarea câştigătorului licitaţiei. Între timp, privatizarea CFR Marfă s-a aflat în centrul unui adevărat scandal politic.
Este o zi foarte importantă pentru soarta companiei CFR Marfă şi pentru cei peste 9.000 de angajaţi ai companiei. Luni urmează să se semneze contractul dintre actualul proprietar, Ministerul Transporturilor, şi Grupul Feroviar Român controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, cel care a câştigat licitaţia de privatizare.
Grupul Feroviar Român a fost anunţat câştigător al licitaţiei în urmă cu mai bine de 2 luni, în data de 20 iunie.
Semnarea contractului care va avea loc luni este doar un prim pas, deoarece va mai fi un pas foarte important, şi anume obţinerea avizului de la Consiliul Concurenţei. În cazul în care va fi un aviz negativ, privatizarea riscă să fie anulată.
Cele două luni de la câştigarea licitaţiei au fost caracterizate de scandal politic, declanşat de preşedintele Traian Băsescu care şi-a exprimat dubii în ceea ce priveşte forţa financiară a lui Gruia Stoica şi cu posibilitatea acestuia de a plăti cele 202 milioane euro promise. În replică, premierul Victor Ponta a cerut un aviz de la CSAT pe această temă, aviz care în cele din urmă nu a mai fost dat.
Citeşte şi Ponta către Mănescu: Luni, chemaţi câştigătorul licitaţiei CFR Marfă şi semnaţi contractul!