Liderii PNŢCD Braşov au prezentat ieri un istoric al industriei braşovene, arătând ce a fost odată şi la ce s-a ajuns. Secretarul Organizaţiei Judeţene a PNŢCD Braşov, Liviu Stănuleţ, a spus ieri că istoria societăţii Tractorul a început în 1925, când a fost înfiinţată societatea IAR – Tractorul, pentru ca un an mai târziu să fie fabricate primele avioane aici. El a amintit că, la sfârşitul anului 1989, industria braşoveană se situa pe locul II în ţară, după Bucureşti. „Înainte de 1989, la Tractorul se produceau aproximativ 50.000 de tractoare pe an şi nu se făcea faţă comenzilor. La Roman, fostă Astra şi fostă Steagu Roşu, se construiau aproximativ 15.000 de camioane pe an. Această uzină, înfiinţată în 1928, a fost prima oară destinată producţiei de rulmenţi. În ceea ce priveşte societatea Rulmentul, în anul 1980 era una din cele mai bine dotate tehnic uzine de profil din lume. Şi mai erau Uzina 2, Fabrica de Şuruburi, Hidromecanica, IUS, Metrom, CPL, Lubrifin, Fartec, Romradioatoare, Energo-reparaţii, ICIM, Carpatex, TCB, Dezrobirea, actuală Kraft, Timpuri Noi şi altele”, a spus Liviu Stănuleţ.
„Acum majoritatea au fost falimentate de oameni din eşalonul II, de politicieni. Startul l-a dat Petre Roman în 1990, care a spus că industria românească este un morman de fier vechi. Industria românească ar fi putut să fie o concurenţă serioasă pentru alte ţări. Însă pe majoritatea uzinelor au pus mâna oamenilor PSD-ului. Şi la Tractorul conducerile din aceşti 17 ani au fost aservite politic, fiind cu slabă pregătire profesională, care au condus cu acoperirea statului”, a mai spus Liviu Stănuleţ.
Având în vedere situaţia dificilă în care se găsesc acum societăţile Tractorul, Nitramonia şi Rulmentul, preşedintele PNŢCD Braşov, Eugen Urs, cere implicarea Preşedinţiei şi a Guvernului pentru „a mai salva ce se mai poate salva, să nu mai livrăm forţă de muncă în af