În ultimii ani, sticla cu valoare adăugată este tot mai mult folosită la interior, atât în sectorul rezidenţial, cât şi în cel non-rezidenţial.
Astfel, potrivit unui studiu realizat recent de Saint-Gobain Glass România, liderul pieţei locale de profil, consumul sticlă decorativă de interior şi de oglinzi - sticlă lăcuită, arhitecturală, colorată, laminată etc., a crescut cu aproximativ 13% în ultimii ani, în timp ce procentul sticlei float utilizată la interior este în scădere.
În sectorul rezidenţial, sticla de interior este utilizată în proporţie de 80% pentru uşi, doar 20% fiind folosită pentru mobilier, pereţi şi alte decoruri.
67% din consumul de sticlă de interior este cea clară (float), cea decorativă ajungând la 30%.
„Deşi sticla clară (float) ocupă în continuare cel mai mare procent din consumul de sticlă de interior, aproximativ 67%, în ultimii trei ani s-a înregistrat o creştere semnificativă şi pe segmentul celei de design şi a oglinzilor.
Tendinţa este de a construi designul interior în deplin acord cu natura, prin intermediul unor produse revoluţioare care pot oferi atât confortul, cât şi frumuseţea de care are nevoie interiorul unei case”, a declarat Cosmin Popescu, Directorul de Marketing al Saint-Gobain Glass România.
Printre principalele categorii de produse pentru care se utilizează sticla decorativă sau oglinzile, în sectorul non-rezidenţial, se regăsesc uşile, balustradele, partiţionările (pereţi despărţitori), scările, placările şi compartimentările.
În ceea ce priveşte sectorul rezidenţial, sticla lacuită, de exemplu, este utilizată în special pentru placări mobiler şi decoraţiuni, culorile preferate în acest sens fiind albul pur, negrul intens sau roşul.
“Placările şi partiţiile din sticlă la interior au cunoscut o creştere în perioada 2008-2010, când piaţa de construcţii din România a înregistrat u