Americanii au cheltuit în 2011 mai mult decât oricând pentru a întreţine fericirea prietenilor patrupezi, arată un studiu al American Pet Products Association (APPA).
Mâncarea şi controalele periodice la veterinar reprezintă cam 65% din cheltuieli, însă categoria „serviciilor" (adică toaletaj, cosmetică, pensiune, bone pentru animale) a crescut ameţitor anul trecut, până la 3,79 miliarde de dolari.
Preşedintele APPA, Bob Vetere, prevede că aceste cheltuieli vor continua să crească şi în 2012, până la 4,11 miliarde de dolari.
O altă creştere se aşteaptă şi în zona asigurărilor pentru animale. Cheltuielile estimate în 2011 au fost în jur de 450 de milioane de dolari.
Şi hainele pentru animale sunt un hit pe piaţa americană, oferta variind de la tricouri polo şi până la peruci şi costume elegante.
Jucării bionice
În aceste condiţii, nu-i de mirare că industria serviciilor este interesată să îndeplinească toate nevoile animalelor, inclusiv pe cele pe care stăpânii lor nici nu intuiau că le pot avea! De pildă, recipiente pentru hrană sub formă de puzzle (aşa-numitele „puzzle feeders") sau jucării bionice pentru căţeii cu probleme psihologice (emoţionale?), cum ar fi cei care rod tot ce le iese-n cale.
Puzzle feeder, pentru căţei inteligenţi
Os bionic, indestructibil, pentru căţeii care rod excesiv