Cu 42% din gospodării conectate la internet, în 2010, România ocupa penultimul loc în Europa, înaintea Bulgariei. Dintr-o sută de români cu vârste între 65 şi 74 de ani, doar patru s-au plimbat măcar o dată în lumea virtuală.
În Europa, românii ocupă ultimul sau penultimul loc la indicatorii legaţi de computer şi internet. Chiar şi bulgarii ne depăşesc la unele capitole. La procentul gospodăriilor conectate la internet, unul dintre indicatorii sociali folosiţi în aprecierea nivelului de trai al populaţiilor, suntem pe locul doi de la coadă. Dacă în Europa, în 2010, media era de 72% din gospodării conectate la internet, în România, doar 42% din familii aveau anul trecut acces la lumea virtuală. Bulgaria stă mai rău, cu doar 33% din gospodării conectate la reţea.
Cele mai puţine firme conectate la net
Situaţia este inversă când vorbim despre firme conectate la internet, indicator unde bulgarii ne-au luat întotdeauna. Ei au 85% din societăţi conectate la net, pe când noi, doar 79%, ceea ce ne plasează pe ultimul loc în Europa. Foarte puţin faţă de media europeană, de 95% din companii cu acces la net. În lume, Finlanda şi Japonia aveau anul trecut toate firmele legate la internet. Dă click pe imagine pentru a se mări!
Adolescenţii, la fel ca peste tot
Marile diferenţe dintre noi şi restul lumii apar când e vorba de „digital immigrant" (imigranţii digitali, persoanele născute înainte de era digitală). Românii din categoria nativilor digitali, care au în jur de 16 ani, au absolut aceeaşi relaţie cu internetul şi acelaşi comportament virtual ca şi adolescenţii de afară, spune consultantul online Victor Kapra.
Adică, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS), aproape 99% din tinerii cu vârste între 16 şi 24 de ani care folosesc internetul o fac pentru a comunica, a căuta informaţii şi servicii online. 73% din ei descarcă j