In sfarsit, spre bucuria autoritatilor judetene, Timisul a umflat potul la “impartirea” saraciei nationale. Un buget aproape dublu fata de cel retribuit anul trecut va fi pus la dispozitia administratiei, eveniment catalogat drept “istoric”.
Deja incepem sa visam cu ochii deschisi: gata cu gropile, de-acum vom avea drumuri mai bune si poate chiar canalizare la sate, lacune ce se vad limpede ca lumina zilei in marea majoritate a unitatilor administrative din Timis.
Daca anul trecut judetul primea 180 de milioane de lei noi, acum guvernantii au decis sa aloce 235 de milioane. Astfel, judetul se va transforma, din moment ce exista finantari, intr-un adevarat santier. Echipele de drumari vor impanzi soselele Timisului, iar soferii vor putea circula, in curand, fara teama ca vor ramane fara planetare.
Asa suna cel mai optimist scenariu pentru perioada imediat urmatoare. Numai ca liderii Consiliului Judetean trebuie sa mai invete si din greselile altora. Nu de putine ori, in sedintele de CJ, consilierii ridicau problema traficului si a lucrarilor la drumurile din municipiul Timisoara, desi fara nici o sansa de rezolvare, pentru ca nu tine de competenta institutiei.
Aceasta este o dovada ca “experienta” municipalitatii de pe Bega, care se chinuie cu firmele de profil sa realizeze investitii la infrastructura de cativa ani buni, este privita cu atentie la nivel judetean, probabil de teama de a nu cadea in acelasi “pacat”. Ramane de vazut daca la nivel judetean strategia de reabilitare a infrastructurii judetene va putea fi aplicata, pentru ca, desi este redactata in termeni clari si precisi, munca tot cu romani se va face.
Important este ca, pana la urma, “Cenusareasa” bugetelor de pana acum, Timisul, a reusit sa-si depaseasca statutul. Nu sunt demult apuse vremurile in care, ca si pana acum, Timisul se situa pe primul loc intre judete la capitolul “