Testele de impact au scos la iveală faptul că modelele chinezeşti nu sunt deloc sigure.Deşi sunt ieftine, maşinile chinezeşti nu au „cucerit“ Europa, pentru că nu îndeplinesc normele de poluare sau testele de siguranţă, iar dealerii sunt inexistenţi. Citiţi şi:
adevarul.es Prima maşină de serie care funcţionează numai cu baterii, de vânzare din 2010
În China se produce orice. De la pixuri şi tricouri, până la cele mai complexe produse, precum aparatură de înaltă tehnologie sau automobile. Totuşi, China nu a reuşit să treacă testul calităţii.
Exact acelaşi lucru se întâmplă şi cu industria auto, care are un enorm potenţial de export, însă calitatea automobilelor este mai mult decât precară. Chiar şi aşa, analiştii văd deja un aflux de maşini ieftine aduse de chinezi pe piaţa europeană. Mulţi se tem să nu se repete istoria cu confecţiile şi la industria auto.
Reţea slabă de dealerişi service în Europa
Fabricanţii auto chinezi sunt atât de entuziasmaţi de potenţialul de export, încât sunt dispuşi să ofere drepturi globale de distribuţie oricărui antreprenor dispus să semneze. Anumiţi distribuitori europeni au declarat că sunt dispuşi să vândă maşini chinezeşti, însă până acum nimeni nu a dezvoltat o reţea europeană de distribuţie eficientă.
În primul rând, fiecare fabricant chinez are nevoie de o reţea de service bine organizată. Legiuitorii europeni şi constructorii auto de aici au făcut eforturi în ultimii ani pentru a se asigura că produsele vândute în Europa sunt cele mai sigure şi mai puţin poluante.
Preţurile mici atrag pe timp de criză
Recesiunea economică a lovit direct în buzunarele clienţilor de maşini, iar aşteptările publicului pentru maşini cu preţ scăzut sunt tot mai mari. Nici România nu este ocolită de constructorii auto chinezi. De câţiva ani