Mai multi regizori italieni celebri si-au indreptat atentia de la marele ecran spre monitorul calculatoarelor, realizand filme de scurt metraj, pentru difuzarea pe Internet.
Unii au fost atrasi de aspectul comercial al proiectelor, in timp ce altii isi doreau doar sa spuna o poveste intr-o forma condensata, intr-o tara in care accesul la Internet are unul dintre cele mai scazute niveluri din Europa, relateaza The New York Times.
Unul dintre regizori, Ermanno Olmi, s-a alaturat castigatorului unui premiu Oscar, Gabriele Salvatores (foto), si castigatorului Premiului Juriului de la Cannes, de anul trecut, Paolo Sorrentino, pentru a realiza trei filme de scurt metraj pentru banca italiana Intensa Sanpaolo.
De asemenea, Sorrentino si alti patru regizori au creat filme de scurt metraj pentru versiunea online a cotidianului La Repubblica, dupa seismul din regiunea Abruzzo.
"Le spunem document-arte, pentru ca este dificil sa le definim in alt mod",a spus Gregorio Botta, redactor sef adjunct al La Repubblica. Cele cinci filme scurte, publicate pe site-ul ziarului la doua zile dupa cutremurul de pe 16 aprilie, au surprins devastarea si actele de eroism si umanitate ale supravietuitorilor si determinarea lor de a-si reconstrui casele si vietile.
In schimb, filmele pentru Intensa Sanpaolo, care ruleaza la cinematografele din Italia, sunt parte a unei campanii ce intentioneaza sa "povesteasca aspectele pozitive si fortele vitale care animeaza tara", potrivit reprezentantilor bancii.
Italia nu este prima tara unde se intampla asa ceva. In 2001, producatorul auto BMW a angajat regizori celebri, printre care John Frankenheimer ("Ronin"), Ang Lee ("Brokeback Mountain") si Guy Ritchie ("Snatch") pentru a realiza o serie de mini-drame, numite "The Hire".
De asemenea, in 2004, regizorul Barry Levinson (