Aflat în prag de faliment în urmă cu doar un an, grupul american Delta Airlines a achiziţionat rivalul Northwest pentru a deveni liderul mondial în transportul aerian de pasageri După trei luni de negocieri anevoioase, companiile aeriene americane Delta Airlines şi Northwest Airlines s-au pus de acord asupra unei fuziuni în urma căreia va fi creat un gigant al transportului aerian de pasageri. Tranzacţia are toate şansele să fie aprobată de autorităţile de reglementare, însă un obstacol va fi reprezentat de sindicatele angajaţilor care au ameninţat că se vor opune fuziunii.
Înţelegerea dintre Delta Airlines şi Northwest Airlines va crea, în opinia analiştilor, un val de încercări de consolidare a industriei aviatice, pe măsură ce tot mai multe companii aeriene din SUA încearcă să obţină acorduri de fuziune. Preţurile-record ale combustibililor, economia americană tot mai slăbită şi criza creditelor îi face pe cei din industrie să se teamă pentru viitorul lor. Tranzacţia dintre cele două companii aeriene va fi încheiată în urma unui transfer de acţiuni.
Fiecare dintre acţionarii Northwest va primi 1,25 acţiuni din noul grup creat pentru fiecare acţiune deţinută la Northwest. Asta reprezintă un bonus de aproape 17% faţă de preţul acţiunilor Northwest, la încheierea şedinţei bursiere de pe data de 14 aprilie. Astfel, investitorii Northwest vor primi practic 13,10 dolari pe acţiune, sumă ce ar evalua compania la 3,63 miliarde de dolari.
Noul grup va păstra denumirea de Delta
Dacă fuziunea va primi aprobarea sindicatelor şi a autorităţilor de reglementare, noua companie aeriană va avea venituri de peste 35 miliarde de dolari, o flotă de 800 de aeronave şi 75.000 de angajaţi. Noul grup îşi va păstra denumirea de Delta, iar preşedinte al noului board director va fi actualul şef al Delta, Daniel Carp, iar vicepreşedi