„Adevărul“ a testat cel mai nou produs al companiei britanice Range Rover, Evoque. Acesta vine cu un look de concept într-o nişă nouă ce va deveni tot mai disputată.
Range Rover ne-a obişnuit până acum cu o anumită monotonie a liniilor drepte, dar şi cu o eleganţă destul de greu de egalat pentru mulţi producători auto. Toate modelele producătorului englez sunt pătrăţoase, masive şi arată ca nişte apartamente pe roţi, chiar şi Freelander este într-o mare măsură afectată de acest design. În 2008, când am aflat de preluarea companiei de către Tata Motors, m-am aşteptat la o schimbare şi, recunosc, nu la una în bine.
Apoi au apărut zvonuri privind modelul Evoque. Din primele poze părea prea frumos pentru a fi real. Dar, din fericire, mare parte din acel design s-a păstrat, dând naştere celei mai spectaculoase apariţii din segmentul crossoverelor compacte. Evoque are câteva tuşe clasice Land Rover, dar şi efervescenţa unui concept-car futurist. Această maşină demonstrează două lucruri: în primul rând că britanicii ştiu să facă maşini, dar nu şi business şi în al doilea rând că indienii proprietari ai companiei şi-au băgat nasul doar în bilanţurile contabile.
Şoferul poate conduce foarte uşor maşina şi are acces la orice, chiar şi la internet
Maşina testată este un Evoque SD4 cu motor diesel de 2,2 litri şi putere de 190 CP în echiparea Dynamic şi caroserie cinci uşi. În gama Evoque mai există un coupe în trei uşi care va fi preferatul clientelei feminine. Deşi atunci când spui crossover sau Land Rover gândul te duce automat la teren accidentat, eşti mai degrabă tentat să consideri Evoque ca fiind o maşină urbană, de statut. Asta chiar dacă ai tracţiune integrală şi tot felul de presetări pentru gheaţă, zăpadă, noroi şi nisip. Eu, sincer, m-am gândit că nu are rost să murdăresc jantele cromate de 20 de inchi cu noroiul sau praful