La numai o lună de la intrarea în vigoare a noii taxe de poluare, comercianţii de maşini încep să culeagă ceea ce a semănat Guvernul. Vånzările de maşini noi scad, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie înfloreşte. Cifrele privind înmatriculările de maşini noi şi second hand, date publicităţii de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, au confirmat ceea ce toţi romånii se a
La numai o lună de la intrarea în vigoare a noii taxe de poluare, comercianţii de maşini încep să culeagă ceea ce a semănat Guvernul. Vånzările de maşini noi scad, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie înfloreşte.
Cifrele privind înmatriculările de maşini noi şi second hand, date publicităţii de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, au confirmat ceea ce toţi romånii se aşteptau, mai puţin cei care lucrează la Palatul Victoria: o explozie a numărului de maşini de ocazie intrate în circulaţie şi o diminuare sensibilă a înmatriculărilor de maşini noi. Practic, în numai o lună, iulie, au fost înmatriculate aproape tot atåtea maşini second hand (SH) cåt în întreg trimestrul I al anului.
Pentru mulţi pare incredibilă diferenţa dintre lunile iulie (36.711 unităţi) şi iunie (6.493 unităţi) în privinţa maşinilor second hand intrate în circulaţie, însă pentru o analiză realistă este de preferat să se evite o astfel de comparaţie. Motivul este simplu. În iunie, majoritatea celor care au achiziţionat o maşină din afara ţării au preferat să aştepte modificarea taxei pentru a o înmatricula. Prin urmare, creşterea de aproape şase ori a pieţei maşinilor de ocazie, cea care a dat peste cap şi organizarea de la Registrul Auto Romån (RAR), nu este întrutotul relevantă. Cu toate acestea, chiar şi compararea cifrelor pentru