Soluţia pentru a „fenta” blocajul angajărilor la stat
Pentru a funcţiona în conformitate cu normativele în vigoare, după ce se va deschide în septembrie şi noua creşă de pe Carierei, Serviciul de Administrare Creşe ar avea nevoie de 260 de angajaţi. Ţinând cont că angajările în sistemul public sunt blocate, soluţia găsită de autorităţile locale braşovene pentru a face angajări este încheierea de convenţii civile sau leasing-ul de personal, respectiv contracte de prestări servicii cu alte societăţi. În acest sens, săptămâna aceasta, Serviciul a lansat o licitaţie publică şi aşteaptă oferte de la firmele de recrutare de personal, cu care va încheia un acord-cadru de servicii de educare şi îngrijire a copiilor. Aceste contracte vor fi încheiate pe o perioadă determinată, după care licitaţia va fi reluată din nou.
Prin contractul scos la licitaţie, în cele opt creşe braşovene, incluzând-o aici şi pe cea de pe Carierei, vor fi aduse educatoare, asistente medicale, psihopedagogi, îngrijitoare pentru copii, îngrijitori pentru curăţenie, bucătari şi spălătorese. În total 98 de angajaţi, iar ofertele sunt aşteptate până în data de 25 mai.
Chiar şi aşa ar mai fi nevoie de încă 60 de angajaţi, pentru ca activitatea să se desfăşoare normal. Acum, o singură educatoare are grijă, într-o tură, de 15 copii, deşi, normal, ar trebui să fie o îngrijitoare la şase copii, pe tură. Dacă edilii n-ar fi găsit soluţia închirierii de servicii de la firmele de recrutare, situaţia risca să devină chiar şi mai complicată odată cu deschiderea noii creşe.
600 de lei, salariul pentru o educatoare
Primăria din Braşov a încheiat deja un contract cu o firmă care furnizează personal pentru îngrijirea copiilor, iar în ultimele luni, 50 de persoane au fost angajate prin această metodă, numită şi „leasing de personal”. Prin firma de recrutare, educatoarele pri