Panasonic Corporation a preluat o participatie de 13% din grupul sloven Gorenje, specializat in productia de electrocasnice si totodata unul dintre cei mai importanti producatori de profil din Europa de Est.
Producatorul japonez de electronice va renunta in timp la diviziile neprofitabile din portofoliu, concentrandu-si activitatea pe electrocasnicele de mici si mari dimeniuni, achizitionarea a 13% din grupul Gorenje fiind unul dintre cei mai importanti pasi in aceasta directie, noteaza Reuters.
Pentru participatia minoritara, Panasonic a platit circa 10 milioane de euro.
Alinta strategica intre Gorenje si Panasonic va fi structurata in jurul a doi piloni: un departament de cercetare si dezvoltare comun si folosirea acelorasi platforme de productie pentru categorii de produse selectate (masini de spalat, frigidere si cuptoare incorporabile); reteaua de vanzari si know-how-ul de marketing pentru distributia in Europa. Citeste si:Peugeot si GM discuta o alianta in privinta productieiAlianta pentru Sanatate din Romania cere dezbatere publica pentru proiectul legii sanatatiiRenault-Nissan, aproape de a prelua o participatie majoritara la AvtoVAZ
In plus, alianta va crea de asemenea o fundatie flexibila ce va permite ambelor companii sa stabileasca si alte zone de cooperare.
Alianta strategica va permite ambelor parti sa-si deserveasca mai bine clientii prin crearea sinergiilor care vor sustine punctele forte si avantajele competitive pentru fiecare companie.
Gorenje si Panasonic vor implementa alianta comuna in zonele de cercetare si dezvoltare, productie si vanzari cu focus in prima faza pe dezvoltarea in comun a noilor masini de spalat ce vor fi distribuite in pietele din UE, productia noilor frigidere Panasonic ce vor fi distribuite in pietele din UE, Rusia si alte piete CIS si distributia in comun a unor potentiale produse