Majoritatea românilor a renunţat să mai ofere cadouri celor dragi de Paşte, după cum arată cele mai recente studii care analizează obiceiurile de consum.
Mai puţin de jumătate dintre români au cumpărat cadouri pentru cei dragi cu ocazia Paştelui, potrivit unui studiu recent realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES). Nu toţi au fost la fel de generoşi ca anul trecut. 61% dintre ei au declarat că în acest an cadourile vor fi mai modeste.
Nu sunt singurele produse pe care companiile le-au cumpărat în ultimele zile. Au mers bine şi coşurile "gourmet" - care conţin dulciuri, mezeluri şi băuturi alcoolice -, dar şi aranjamentele în coşuri tip iepuraş sau găinuşă. Pe lista de comenzi figurează şi aranjamentele de birou sofisticate, pentru partenerii de afaceri mai pretenţioşi. În total, vânzările de cadouri au crescut cu 20% faţă de o perioadă normală, spune Dosinescu.
În medie, fiecare client a comandat produse în valoare de 150 de lei în ultimele zile. Mai bine de jumătate dintre cumpărători au preferat să achite online cadourile, iar restul, fie prin transfer bancar, fie cash.
Româncele cumpără bijuterii de 30-50 de lei/bucata
Şi magazinele de bijuterii vorbesc de încasări mai mari în această perioadă. Nu s-au vândut însă neapărat articole scumpe, ci mai multe bijuterii de valoare mică. Ioana Condurăţeanu, managerul Sheba Bijuterii, spune că brăţările şi cerceii din turmalină (cristal semipreţios, n.r.), de 30-50 de lei, au înregistrat cea mai mare cerere.
"Floriile şi Paştele înseamnă o cerere mai mare decât într-o lună normală. Luna aprilie este însă mult mai slabă decât martie din acest punct de vedere", a declarat pentru gândul creatoarea de bijuterii Ioana Condurăţeanu.
Majoritatea românilor a renunţat să mai ofere cadouri celor dragi de Paşte, după cum arată cele mai recente studii care analizează