Marcile japoneze prezente pe piata romaneasca au inregistrat vanzari in crestere cu 54% in primele cinci luni ale anului, de la aproximativ 6.100 de unitati la peste 9.400, reprezentand o cota de piata de circa 12% din totalul masinilor de import, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Cele opt marci japoneze din Romania - Toyota, Mitsubishi, Nissan, Honda, Mazda, Suzuki, Subaru si Lexus – au realizat in total vanzari de 9.420 de masini in primele cinci luni, cu 54,09% mai mult fata de perioada similara din 2007, cand au fost comercializate 6.113 unitati.
Din totalul de 78.788 masini importate vandute in intervalul ianuarie – mai 2008, marcile japoneze detin o cota de piata de 11,96%, in crestere fata de 8,6% in acelasi interval din 2007. In total, in primele cinci luni din 2007 s-au vandut 6.113 masini japoneze, pe o piata de import de 71.042 unitati.
Mazda a fost constructorul japonez care a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor pe piata auto romaneasca, 535%, de la 166 de unitati in primele cinci luni ale anului trecut, la 1.055 masini in intervalul ianuarie - mai al anului acesta. Producatorul Mazda a fost urmat de marca Subaru, ale carei vanzari au urcat cu 121%, de la 135, la 299 de unitati. Pe locul trei s-a clasat Lexus, marca ale carei vanzari au crescut cu 112%, de la 33 de masini, la 70 de unitati.
Marcile Mitsubishi si Honda au avut vanzari in crestere cu circa 92%, respectiv 82%. Vanzarile Nissan au avansat cu circa 26%, Toyota cu 23%, in timp ce Suzuki a inregistrat scaderi ale vanzarilor cu 2,8%, de la 218 masini in primele cinci luni din 2007, la 212 in acelasi interval din 2008.
Dupa volum, constructorul japonez Toyota este primul cu 4.085 unitati, urmat de Mitsubishi cu 1.554 masini si Honda cu 1.124 unitati. Pe urmatoarele locuri se afla Mazda cu 1.055 masini, Nis