Pasionaţii de vehicule pe două roţi reclamă lipsa infrastructurii Lipsa pistelor i-a determinat pe biciclişti să organizeze un nou marş. După zece ani de proteste, aceştia au
Pasionaţii de vehicule pe două roţi reclamă lipsa infrastructurii
Lipsa pistelor i-a determinat pe biciclişti să organizeze un nou marş. După zece ani de proteste, aceştia au obţinut, în sfârşit, o reacţie de la autorităţi.
Peste 100 de biciclişti au rulat zilele trecute pe străzile din toate cartierele Clujului, timp de mai bine de o oră. Pentru că, pentru prima dată de la iniţierea acţiunii, poliţiştii nu au mai însoţit marşul, pretextând lipsa carburanţilor, bicicliştii au trecut şi pe lângă Primărie, deşi municipalitatea a respins includerea zonei în traseu.
Războiul bicicliştilor cu autorităţile este mai vechi de zece ani. Radu Mititeanu, preşedintele Clubului de Cicloturism Napoca, ne-a declarat că a solicitat tuturor administraţiilor să includă traseele pentru biciclişti pe agenda publică. Deocamdată a obţinut multe promisiuni şi doar câteva sute de metri de piste, pe două artere din zona centrală.
Dezamăgire şi la Floreşti
Acţiunea de sâmbătă a fost continuată de un marş de recunoaştere în localitatea limitrofă Floreşti, unde reprezentanţii Companiei Naţionale a Autostrăzilor au renunţat la marcajele care presupuneau şi piste de biciclişti, la presiunea şoferilor, puşi în imposibilitatea de a mai efectua depăşiri ilegale peste pista de biciclete.
Militanţi străini
Printre participanţii la marş s-au aflat şi două cupluri de străini. Britanicii Douglas McFarlane şi Sara Meaker s-au stabilit de câţiva ani în zona Huedinului şi folosesc doar bicicleta pentru deplasări în oraş.
După marş şi-au luat bicicleta în mână şi au plecat spre Bonţida, cu trenul, la circa 25 de km, pentru a asista la demonstraţiile de călărie nocturne, de la