Cand vorbim despre pantofi ne gandim la Bata. De ce? Fiindca parintele acestei marci a inteles cel mai bine ce inseamna publicitatea. Asadar, Tomas Bata, un vizionar, a ramas si astazi in mintea oamenilor ca "Regele Pantofilor". Mai multe despre "Lumea Bata", intr-un interviu cu Rodica Paturan, managing director Evoline Impex SRL, francizor exclusiv Bata in Romania.
Jurnalul National: Putini stiu ca "Henry Ford" al industriei de pantofi este un ceh, pe numele sau Tomas Bata. Credeti ca succesul acestei marci se explica prin preocuparea acestui mare om de afaceri pentru fenomenul publicitar? Rodica Paturan: Tomas Bata e un creator de istorie si de brand, un om al timpului sau si un vizionar. A avut curajul si indrazneala de a sfida timpul si de a adopta solutii creative si foarte noi, care au avut rolul sa ii creasca faima, dimensiunea si profitabilitatea companiei. Bata nu s-a sfiit sa incerce tot ce era nou pentru a-si realiza visul: de a crea o afacere de succes, o afacere durabila. Succesul marcii Bata este construit din mai multe componente: munca, efort, rigurozitate, disciplina, creativitate, dar si mult marketing, publicitate si PR.
Postere
Compania Bata a produs in anul 1923 peste un milion de postere pentru a promova aceasta marca de pantofi. Care erau caracteristicile acestor postere? Care a fost mesajul, sloganul care a facut celebra aceasta marca? Bata ca si companie a apelat si a luat in calcul efectul si impactul pe care le are publicitatea in cresterea unui business, mizand mereu pe print. Producerea a peste un milion de postere publicitare in anul 1932 dovedeste acest crez. Ele aveau rolul de a semnala produsele Bata, de a demonstra ca la Bata creativitatea are un rol covarsitor.
SIMPLU. Atat de comozi, incat nu i-ai mai da jos niciodata INOVATORI. Si pestii se pot bucura de noile modele de pantofi Bata
C