În timp ce piaţa băuturilor răcoritoare se majorează anual cu 8,5%, sucurile naturale şi nectarurile au un ritm de creştere de 16% Un segment important al pieţei de băuturi
În timp ce piaţa băuturilor răcoritoare se majorează anual cu 8,5%, sucurile naturale şi nectarurile au un ritm de creştere de 16%
Un segment important al pieţei de băuturi răcoritoare din România este reprezentat de cel al sucurilor necarbonatate. Dintr-o piaţă estimată la valoarea de 500 milioane de euro, sumă în care este inclusă şi piaţa apelor minerale, sucurile necarbonatate depăşesc 100 milioane de euro.
Estimările susţinute şi de vânzările concrete ale principalilor jucători din acest domeniu arată că segmentul băuturilor necarbonatate din România cunoaşte probabil cea mai mare rată de creştere de la an la an, în comparaţie cu celelalte segmente ale pieţei.
Consumul, cu mult mai scăzut decât în UE
Vânzările în creştere din ultimii ani demonstrează o orientare a românilor tot mai evidentă către sucurile mai puţin dăunătoare organismului.
"Contextul actual este marcat de tendinţa de schimbare treptată a stilului de viaţă şi orientarea consumatorilor către o alimentaţie sănătoasă. Astfel, dacă media de creştere în ultimii cinci ani la total băuturi înseamnă 5%, pentru băuturi răcoritoare, media de creştere este de 8,5%, iar pentru sucuri naturale şi nectaruri, ritmul mediu de creştere este de 16% anual", a declarat, pentru "Adevărul", Cătălin Ignat, vicepreşedinte marketing în cadrul companiei United Romania Breweries Bere Prod (URBB), producătorul mărcilor de bere Tuborg, Carlsberg, Skol.
Orangina ajunge din România în Bulgaria
Compania producătoare a sucurilor Granini şi Orangina este Carlsrom Beverages, parte a grupului din care face parte şi URBB. Chiar dacă înregistrează o creştere importantă de la an la an, consumul pe cap de locuit