Soneriile telefoanelor mobile au intrat in atentia industriei muzicale, a revistelor de show-biz si chiar a psihologilor. Piata mondiala a tonurilor de apel este estimata in prezent la suma de 3 miliarde de dolari.
de ALEXANDRU RADESCU IT COMPORTAMENT. Spune-mi ce sonerie ai, ca sa-ti spun cine esti! De ceva vreme a inceput sa se vorbeasca de o "industrie muzicala" a tonurilor de apel. Prestigioasa revista Billboard a simtit o noua "moda" printre posesorii de telefonie mobila si a initiat un top saptamanal cu melodii folosite ca tonuri de apel. Pentru a putea beneficia de date despre sonerii descarcate de pe Internet, a incheiat un contract cu Nielsen Mobile. Daca doriti sa fiti la curent cu acest top, puteti accesa www.billboard.com, sectiunea "ringtones". Deja are o "vechime" de cateva luni.
Marile case de discuri nu puteau sta deoparte si au inceput sa ofere discuri single, care beneficiaza si de un fragment ce poate fi instalat pe telefonul mobil ca sonerie. Ultima "miscare" pe aceasta piata, estimata de unii analisti la peste 3 miliarde de dolari, a venit din partea Atlantic Records, aflat in proprietatea Warner Music. Au scos pe piata un CD single care contine si un soft prin care utilizatorul poate sa-si aleaga ce parte a melodiei sa fie "transformata" in sonerie. Primii beneficiari sunt britanicii, care au cumparat single-ul "Baby" al rapper-ului Fabolous. Pretul CD-ului respectiv este de 7,51 de dolari. "Este urmatorul pas pentru fanii muzicii. Vom incerca sa extindem aceasta optiune pe toate CD-urile", a declarat pentru BBC un reprezentant al companiei Bounce, cea care a dezvoltat soft-ul.
OPTIUNEA "DIVERTISMENT". Celularele vor depasi in acest an functia de comunicare, devenind adevarate mijloace de recreere, declara directorul executiv al Orange, Sanjiv Ahuja, in cadrul Congresului 3GSM care a avut loc la Cannes, in februarie. R