Veniturile Orange România au scăzut în primul trimestru cu 6%, la 222 milioane euro, de la 237 de milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut din cauza condiţiilor economice dificile, accentuate de creşterea inflaţiei, a anunţat grupul France Telecom, proprietarul companiei.
Acesta este cel de-al nouălea trimestru consecutiv de scădere a veniturilor pentru liderul pieţei locale de comunicaţii.
Compania nu a oferit informaţii în legătură cu profitul obţinut în primul trimestru. Dacă Orange şi-ar fi menţinut în primul trimestru din 2011 marja de profit net obţinută în anul 2009, de 26% din venituri, atunci compania ar afişa un profit net de 57,7 mil. euro pentru primele trei luni din acest an.
Compania avea 10,274 milioane de clienţi la sfârşitul lunii martie, cu 5% mai puţini faţă de nivelul de la aceeaşi dată din 2010, potrivit unui raport al grupului France Telecom. La finele anului trecut Orange România avea 10,464 milioane de clienţi.
Baza de clienţi pentru cartelele preplătite a continuat să se diminueze, în timp ce numărul de abonaţi a crescut faţă de primul trimestru al anului trecut, notează Orange România. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 82,7 euro, în scădere cu 6% faţă de anul precedent.
Creşterea inflaţiei din luna februarie peste nivelul aşteptat a accentuat scăderea consumului, nu doar pe piaţa telecomunicaţiilor, ci şi în alte domenii, rezultatele Orange fiind comparabile cu cele ale altor companii din România din diferite industrii, se mai spune în comunicat.
Thierry Millet, directorul executiv al Orange România, spune că rezultatele au fost influenţate negativ de contextul economic, iar această "atmosferă" se va menţine şi în perioada următoare.
"Ultimii doi ani de criză economică şi-au pus amprenta pe obiceiurile de consum ale clienţilor. Chiar dacă observăm o oarecare îmbunătăţire