Campionatul European de Fotbal 2012 a adus pentru retailerii polonezi o creştere a cifrei de afaceri cu 7% pentru luna mai, scrie Warsaw Business Journal. Cel mai mare avans, de 22,5%, a fost înregistrat pentru vânzările de electrocasnice şi echipamente electronice. "Acest lucru se datorează unei creşteri a vânzărilor de televizoare înaintea începerii campionatului Euro 2012", a afirmat Wojciech Matysiak, economist la banca Pekao. Pe poziţia a doua se situează vânzările din supermaketuri şi hipermarketuri, care au avansat cu 13,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În acelaşi timp, cererea pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte a scăzut cu 2,5%.
În Polonia, doar una din trei companii nou-înfiinţate rezistă mai mult de cinci ani pe piaţă, conform datelor publicate de biroul central de statistică, scrie Warsaw Business Journal. Anul trecut 77,8% din firmele înfiinţate cu 12 luni în urmă se aflau încă pe piaţă. Companiile care oferă servicii profesionale, tehnice şi pedagogice au fost cele mai longevive pe piaţă, 88,3% din acestea funcţionând şi după un an de la constituire. În ceea ce priveşte firmele imobiliare, 85,1% din ele activează şi după 12 luni de la înfiinţare. La polul opus se află companiile care oferă servicii administrative, cu o viabilitate de 63%, iar intermediarii financiari cu 69%.
Numărul companiilor cu capital grecesc şi cele cu capital românesc înfiinţate anul trecut în Bulgaria a crescut cu 72%, respectiv cu 50% comparativ cu 2010, potrivit datelor publicate de Agenţia Naţională a Veniturilor, scrie Novinite. Anul trecut 3.781 dintre companiile care au plătit impozit pe profit în Bulgaria au fost de origine greacă, comparativ cu 2.199 de companii în 2010. Numărul companiilor româneşti a crescut de la 272 în 2010 la 401 anul trecut. Cele mai multe dintre firmele de origine română, 169 de companii, sunt înregistrate în Ruse,