Peste 23 de milioane de tineri din ţările membre OECD şi G20 încep, anul acesta, facultatea. Cei mai mulţi studenţii din anul I sunt tinere în vârstă de 22 de ani care vor studia ştiinţe sociale timp de patru ani.
În ceea ce priveşte materiile de studiu alese şi vârsta la care intră la facultate, în unele ţări precum Belgia, Japonia sau Indonezia, tinerii intră la facultate imediat după ce termină şcoala, în timp ce în Islanda, Noua Zeelandă sau Suedia, ei încep facultatea abia la 25 de ani, după ce lucrează câţiva ani buni.
De asemenea, există diferenţe şi în ceea ce priveşte câţi studenţi îşi termină studiile universitare, scrie OECD Education Today.
În medie, 70% din studenţi termină facultatea cu o diplomă, cei mai mulţi fiind femei. În Japonia, 90% din tineri îşi finalizează studiile, în timp ce în Suedia sau în Ungaria, mai puţin de jumătate din ei ajung să-şi ia o diplomă fiindcă s-au angajat deja pe un salariu bun.
În Suedia şi în Statele Unite, sistemul de acumulare de credite este în aşa fel gândit încât studenţii să poată intra pe piaţa muncii încă din facultate şi să poată renunţa temporar la studii, ca apoi să se întoarcă la facultate să îşi completeze creditele pentru a-şi lua diploma.
Studenţii preferă ştiinţele sociale
Cele mai căutate specializări sunt ştiinţele sociale, business şi dreptul în aproape toate ţările OECD, cu excepţia Finlandei, unde ingineria este pe primul loc, sau Coreea de Sud şi Arabia Saudită unde ştiinţele umaniste sunt cele mai populare. Ştiinţele exacte sunt ceva în urmă, în special în ceea ce priveşte specializările pe care şi le aleg femeile. Astfel, doar 14% din tinere îşi aleg ştiinţele exacte ca obiect de studiu, în timp ce 39% din bărbaţi optează pentru asta.
În Belgia şi în Japonia, cifra este şi mai scăzută, doar 5% din rândul femeilor se îndreaptă spre ştiinţele exacte, iar în