Pret unic european pentru energie, in cativa ani. Sectorul energetic european a intrat, recent, din era pietelor regionale in cea a pietei unice de energie. Goana dupa resurse energetice, care devin din ce in ce mai putine si din ce in ce mai scumpe, a determinat Uniunea Europeana (UE) sa impuna statelor membre o noua viziune asupra modului in care va fi comercializata energia in viitorul apropiat. Tinta propusa este ca, din 2014, UE sa aiba o piata unica de energie, ce va da un singur pret de referinta pentru electricitatea pe care o consuma toti cetatenii sai. Alimentarea cu energie electrica a devenit un drept ce trebuie asigurat tuturor locuitorilor Uniunii la un pret cat mai accesibil. Pentru ca acest pret sa ajunga la un nivel cat mai scazut, trebuie agregate, pe o platforma unica de tranzactionare, toate ofertele de vanzare si de cumparare de pe teritoriul Uniunii, scrie Bursa.ro.
Ungurii, fericiti ca un km de autostrada ii costa aproape 5 milioane de euro. In urma cu 6 ani, costul unui km de autostrada in Ungaria era de 3,1 miliarde de forinti, echivalentul a peste 10 milioane de euro. Acum, costurile unui kilometru de austrada au scazut cu aproximativ jumatate, conform unui articol publicat de presa locala. Ministerul Dezvoltarii Nationale, condus de Zsuzsa Nemeth, a explicat ca normele nationale, componenta tehnica precum si calitatea materialelor sunt principalii factori care afecteaza costul unui km de autostrada. De exemplu, Autostrada M7, Balatonkeresztur-Nagykanizsa, are un cost de sub 5 milioane de euro. In schimb, Balatonszarszo-Ordacsehi costa peste 11 milioane de euro. Ca sa dea bine la comparatia cu alte state, ministrul maghiar a declarat ca exista tari ca Romania care au costuri si mai mari de 11 milioane de euro. Acesta ne-a dat ca exemplu, aratand ca statul roman a dat 16 milioane de dolari pentru Autostrada Transilvania, anunta Cap