Această performană a reuşit-o producătorul magiunului de prune Topoloveni, compania Sonimpex Serv Com SRL. Magiunul de Topoloveni este primul produs tradiţional românesc care a primit certificarea de Indicaţie Geografică Protejată din partea Comisiei Europene, pe data de 8 aprilie 2011.
"În 2010, am intrat pentru prima dată pe profit, deşi încă unul foarte mic, dar în ceea ce priveşte afacerile ne-am apropiat de un milion de euro cu doar un singur produs, respectiv magiunul de Topoloveni", a declarat Bibiana Stanciulov, directorul general al societăţii, la o conferinţă de presă.
Potrivit acesteia, anul acesta oferta companiei se va îmbogăţi cu încă patru dulceţuri, dar şi cu zacuscă, produse care vor genera o cifră de afaceri apropiată de 2 milioane de euro.
"Sper să avem posibilităţi financiare pentru toate cele patru produse", a precizat Bibiana Stanciulov, citată de Agerpres.
Încă nu sunt contracte de export
În prezent, nu există încă niciun contract de export pentru magiunul de Topolveni, deşi produsul participă la toate târgurile internaţionale unde poate atrage atenţia cumpărătorilor, a spus reprezentantul societăţii.
Ea spune că are cumpărători fideli în Germania, "unde se vinde borcanul cu minimum 3 euro" şi se aşteaptă să încheie contracte ferme de export acum, după obţinerea certificării oficiale de la Comisia Europeană.
Producătorul magiunului de Topoloveni a mai spus că îşi doreşte să exporte circa jumătate din cantitatea de magiun produsă anual, adică circa 200 de tone, mai ales că 98% din cifra de afaceri este susţinută de producţia de magiun.
Ce înseamnă Indicaţie Geografică Protejată
Alături de magiunul nostru de Topoloveni, peste 1.000 de denumiri de produse protejate în baza legislaţiei privind protecţia indicaţiilor geografice figurează pe list