Primul film de succes al lui Christopher Nolan, regizorul celor mai recente două filme din seria Batman, este un film-experiment despre memorie şi răzbunare şi un succes nescontat de nimeni. „Memento“ a fost una dintre marile lovituri cinematografice ale anului 2001. Un film făcut cu nici cinci milioane de dolari, de către un regizor britanic fără niciun succes notabil la activ, cu actori excelenţi, dar în niciun caz vedete cu priză la public, produs şi distribuit pe pro
Primul film de succes al lui Christopher Nolan, regizorul celor mai recente două filme din seria Batman, este un film-experiment despre memorie şi răzbunare şi un succes nescontat de nimeni.
„Memento“ a fost una dintre marile lovituri cinematografice ale anului 2001. Un film făcut cu nici cinci milioane de dolari, de către un regizor britanic fără niciun succes notabil la activ, cu actori excelenţi, dar în niciun caz vedete cu priză la public, produs şi distribuit pe propriul risc de o companie mică şi pe deasupra cu o poveste relatată în sens invers cronologic - toate acestea ar fi fost motive suficiente ca „Memento“ să treacă neobservat.
Ei bine, a ieşit exact pe dos: succes imediat de critică şi public, 15 săptămåni în topul primelor zece filme ca încasări în Statele Unite, stupoare generală în råndul marilor case producătoare hollywoodiene, care au mai încasat o umilinţă publică, de data asta cot la cot cu distribuitorii care au refuzat să introducă filmul în circuitul sălilor de cinema, pe motiv că e prea riscant. (Cu un an înainte, „The Blair Witch Project“, film produs cu un buget de 60.000 de dolari, bătuse toate recordurile de profitabilitate, încasånd 248,6 milioane de dolari la nivel mondial.) „Memento“ nu a ajuns nici pe marile ecrane din Romånia - o piaţă, ce e drept, pe care aproape niciodată nu ştii ce ar putea avea succes şi ce nu.
Marea intuiţie a lui Chris