Compania Japan Tobacco International (JTI), unul dintre principalii jucatori de pe piata locala a tigaretelor, si-a dublat anul trecut ponderea exporturilor de tigarete, la 14% din capacitatea totala a fabricii din Bucuresti, fata de doar 7% in 2006.
Principalele destinatii de export pentru filiala din Romania sunt Ungaria, Bulgaria si tarile baltice. "Ponderea exporturilor ar putea creste si in acest an, in functie de noile piete pe care vom putea intra", afirma Martin Southgate, general manager al JTI Romania.
Si producatorul British American Tobacco (BAT) Romania are in vedere majorarea exporturilor, compania deruland un program de investitii de pana la 100 mil. euro, pentru dublarea productiei la fabrica detinuta la Ploiesti, pana la peste 28 mld. tigarete pe an. Astfel, potrivit datelor BAT, de la o pondere de 14% a exporturilor in 2006, in urma finalizarii investitiei, fabrica de la Ploiesti va exporta in jur de 50% din productie.
JTI a inregistrat anul trecut o crestere de peste 40% a cifrei de afaceri, potrivit datelor companiei, ceea ce ar putea duce businessul din Romania la peste 378 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.
In primul trimestru al anului trecut, vanzarile companiei se majorasera cu peste 20% in valoare, insa volumele s-au redus cu 8%. Reprezentantii companiei spun ca unul dintre motivele care au determinat aceasta crestere este reducerea pietei negre si cresterea vanzarilor pe piata legala. La sfarsitul lui 2006, reprezentantii JTI afirmau ca piata neagra a ajuns la 15% din totalul vanzarilor, fata de 5% in 2005. Potrivit datelor companiei, brandurile care au inregistrat cresteri de peste 30% in 2007 au fost Winston si Camel.
In 2006, compania a inregistrat afaceri de 950,6 mil. lei (270 mil. euro). Portofoliul JTI include marcile Camel, Salem, Glamour, Sobranie si Benson&Hedges pe segmentul premium, iar pe segmentu