Anchetatorii Ministerului Transporturilor (MT) au ajuns la concluzia că accidentul feroviar de la Valea Călugărească s-a produs din cauza unei mâini criminale. Surse din cadrul anchetei
Anchetatorii Ministerului Transporturilor (MT) au ajuns la concluzia că accidentul feroviar de la Valea Călugărească s-a produs din cauza unei mâini criminale.
Surse din cadrul anchetei Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti spun însă că piuliţele şuruburilor de la macaz au fost găsite şi aveau un strat gros de vaselină pe ele.
Acest lucru arată că este posibil ca acestea nici să nu fi fost montate. Probele adunate de procurori indică mai degrabă că ar fi fost vorba de neglijenţa în serviciu a personalului tehnic de la CFR.
Contradicţii
Potrivit MT, caseta mecanismului macazului s-ar fi deplasat din cauză că persoane necunoscute ar fi desfăcut intenţionat şuruburile de prindere a acesteia. Membrii comisiei de anchetă au exclus vina personalului CFR, explicând că experimentele şi testele făcute la faţa locului au demonstrat acest lucru.
Graba cu care MT a prezentat rezultatul investigaţiei, în condiţiile în care procurorii îşi vor prezenta propriile concluzii abia săptămâna viitoare, ridică mai multe semne de întrebare. Potrivit unor surse din cadrul anchetei, procurorii care s-au ocupat de investigarea accidentului de la Valea Călugărească nu vor adera la punctul de vedere al specialiştilor CFR.
Conform surselor, alte probe din dosar indică faptul că la mijloc ar fi vorba mai degrabă de neglijenţă în serviciu decât de mână criminală. În urma accidentului feroviar produs în 10 mai la Valea Călugărească, o tânără de 17 ani şi-a pierdut viaţa şi alte patru persoane au fost rănite, după ce locomotiva şi primele patru vagoane ale unui tren accelerat, care circula dinspre Bucureşti către Iaşi, au deraiat.