Rasvan Popescu, presedintele CNA, vine cu vesti bune pentru televiziunile din Romania: o noua directiva europeana va relaxa regimul publicitatii, dand cale libera veniturilor suplimentare. Astfel, dispare regula intervalului minim de 20 de minute intre doua calupuri publicitare, precum si limita volumului zilnic de publicitate.
Televiziunile vor fi libere sa-si umfle bugetele cu cata publicitate vor, in limita a 12 minute pe ora si cu atentia indreptata spre consumator, care decide cat de des e hotarat sa suporte pauze publicitare. Alte notiuni noi: “product placement” si “split screen”.
Wall-Street : Care sunt principalele obiective pentru acest mandat de presedintie la CNA?
Rasvan Popescu: In primul rand, modificarile la legislatia romaneasca, ce trebuie adaptata la prevederile noii directive pentru media audiovizuala – directiva pe care o asteptam sa fie adoptata la sfarsitul lui octombrie, la Bruxelles. Directiva aduce o serie de vesti bune pentru televiziuni: in primul rand, o liberalizare si o relaxare a regimului publicitatii, de natura sa aduca mai multe venituri pentru televiziuni. Si aici ma refer la modificarea unor reglementari actuale destul de rigide. Sa nu creada cineva ca va fi mai multa publicitate. Se pastreaza cele 12 minute pe ora, dispare insa limita volumului zilnic de publicitate, care pana in prezent era situata la 20% din timpul de emisie. De asemenea, pastrandu-se cele 12 minute de publicitate, ies in afara anunturile sponsorilor si pozitionarile de produse si servicii in programe, asa-numitul “product placement”, care este pentru prima oara acceptat in Europa. E un concept american, care presupune plasarea de produse in emisiunile de divertisment, in filme si sitcom-uri.
Wall-Street: Ce beneficii aduce asta televiziunilor?
Rasvan Popescu: Este o posibilitate pentru televiziuni sa atraga venituri in plus, pe co