A fost o campanie electorala seaca. Pretendentii la fotoliul de primar au plictisit intens, in ciuda efortului lor de a capta atentia fie prin acuze reciproce, fie prin afisele expuse in toate cartierele Capitalei. Apatia fata de alegeri, incurajata, poate, si de ?bomba? rapirii celor trei ziaristi si de decesul Papei, evenimente care au acoperit mediatic toata piata stirilor, s-a
A fost o campanie electorala seaca. Pretendentii la fotoliul de primar au plictisit intens, in ciuda efortului lor de a capta atentia fie prin acuze reciproce, fie prin afisele expuse in toate cartierele Capitalei. Apatia fata de alegeri, incurajata, poate, si de ?bomba? rapirii celor trei ziaristi si de decesul Papei, evenimente care au acoperit mediatic toata piata stirilor, s-a dovedit molipsitoare. Ieri, electoratul bucurestean n-a iesit la vot sa-si aleaga edilul. Rezonant la ceea ce vede ?pe sticla?, cetateanul Capitalei n-a fost convins de candidati sa iasa din casa.
Cursa pentru un nou mandat de primar a cazut in uitare, dovada suprema fiind lipsa exit-poll-urilor. La fiecare scrutin important, asa cum este, de fapt, si cel al alegerii primarului unei capitale europene, televiziunile obisnuiau sa prezinte rezultate partiale imediat dupa ora 21.00, dupa inchiderea urnelor.
De data asta, nu s-a mai intimplat asa. Uzanta intocmirii exit-poll-urilor - interogarea electorilor imediat dupa iesirea de la urne - este un atribut exclusiv al televiziunilor, pentru a conta pe niste rezultate impartiale, si nu al partidelor politice sau al candidatilor. Posturile TV angajeaza practic un institut de sondaj care-si posteaza oamenii la un numar reprezentativ de sectii de votare si au ca sarcina chestionarea celor care si-au exercitat dreptul de vot, in legatura cu preferintele lor electorale.
Un exit-poll pentru scrutinul de duminica ar fi costat intre 30 si 35 de