"La ce aveţi reduceri în seara asta?", a devenit o întrebare destul de frecventă în această perioadă în marile magazine de îmbrăcăminte.
Deşi nu a dormit în faţa Băneasa Shopping City, după modelul americanilor înainte de Black Friday - ziua când se dă startul sezonului de reduceri la americani -, Bogdan s-a grăbit să ajungă în mall pe 17 decembrie pentru a prinde ofertele şi programul prelungit special pentru X-mas Night Shopping Party. El era sigur că va găsi ceva de cumpărat, şi "dacă sunt reduceri, cu atât mai bine".
După modelul consacrat deja în Vest, românii au învăţat să iasă la vânătoare de promoţii, comercianţii cu know-how reuşind din ce în ce mai des să modeleze apetitul de cumpărături al clienţilor.
Clientul pornit în goana după reduceri nici nu mai pierde timpul să răscolească rafturile şi umeraşele după etichete cu preţul iniţial tăiat şi se duce direct la casă cu "întrebarea cheie": La ce produse există reduceri?
Răspunsul poate varia destul de mult: "până la ora 22:00 avem reducere de 20% la toată marfa" sau "aveţi reducere de 10% la orice cumpărături mai mari de 300 de lei". Desigur, există în continuare şi tipul vânzătoarei plictisite, obosite sau insuficient instruite care se mulţumeşte să arate cu degetul spre o zonă că articole reduse sau să mormăie numele uneie colege.
Pentru pasionaţii de shopping această perioadă aduce însă şi ceva adrenalină: în special în mazinele din malluri pot apărea reduceri în mod "inopinat", iar satisfacţia celor care au avut răbdare până comerciantul a mai lăsat din preţ sau pur şi simplu au avut norocul să intre la momentul oportun printre standurile cu umeraşe, este pe măsură.
"Am probat o haină, nu arăta rău deloc, dar preţul nu era prea încurajator. Am plecat să văd şi alt magazin, dar nu am găsit nimic să-mi placă şi m-am întors. La umeraşe era agitaţie: doi vânzători li