Game over pentru Alexander McQueen. "Master of the fantastic" a ales moartea. Ce păcat! No comment. Restul în modă nu prea mai contează.
Săptămâna trecută, Răzvan Ciobanu a dat faliment. Deşi îi respect munca şi o compătimesc, Irina Schrotter se apropie, probabil, de acelaşi deznodământ, din cauza colaborării cu Ciobanu. Cătălin Botezatu face, ocazional, câte o rochie pe comandă, vinde boxeri la televiziune şi şi-a achiziţionat o fabrică de cămăşi în Târgu-Mureş.
Catinca Roman nu mai face nimic de ani de zile. Rita Mureşan nu ştie nimeni ce face. Venera Arapu este prea departe, vinde la Paris şi în Japonia, nu în România! Wilhelmina Arz şi Lena Criveanu vând puţin şi cuminte în show-room-uri şi mai fac prezentări pe ici, pe colo. Flora Năstase şi-a închis toate magazinele şi mai vinde ceva blană, într-unul singur din Bucureşti.
MOMENT DECISIV
Irina Marinescu, Diana Bobar, Stephan Pelger, Alexandru Ciucu şi încă puţini tineri designeri români cred în ei şi reuşesc să se susţină singuri, muncesc, se chinuiesc să răzbată şi să transmită ceva. Doar Ingrid Vlasov "prosperă" şi îşi face prezentări la Paris... Asta este filosofia de muncă despre care nu-mi face plăcere să scriu, dar trebuie s-o fac, pentru că a sosit un moment important pentru fenomenul modei în România.
În ţara asta există nişte tineri foarte talentaţi care pot fi ajutaţi să facă modă şi să aibă succes internaţional. Aceştia pot fi crescuţi şi promovaţi, dar nu se întâmplă acest lucru. Adrian Oianu, întors de curând din America, este singurul preocupat activ de fenomenul modei în România şi încearcă să deblocheze acest sistem care stă să se prăbuşească, pentru că toţi "analiştii" de modă, care ar putea să facă cel puţin PR, nu fac.
Au rămas blocaţi în promovarea vechii garde, care este depăşită de cea nouă. În România putem să facem fas