Motoarele MIG-urilor sint vechi si ar trebui casate
Un expert in tehnica aviatica militara, care a dorit sa-si pastreze anonimatul, ne-a declarat: ?Combustibil contrafacut sau de proasta calitate iese din discutie deoarece, inainte de orice alimentare a unui avion, se face analiza chimica a combustibilului de catre un ofiter specialist. Avionul nu decoleaza pina nu se primeste de la laborator buletinul de analiza. Motorul subturat este cea mai probabila cauza. Insa aceasta defectiune poate sa survina din motive diverse: a cedat o conduca de alimentare cu combustibil, a intrat o pasare, s-a rupt o paleta de turbina care a sectionat o conducta si multe altele. Este o crima sa se foloseasca in continuare MIG-rile deoarece motoarele? sint mai vechi de 25 de ani, se afla, practic, la batrinete si ar trebui casate. Noi le folosim pentru ca sintem saraci, nu ne putem permite sa cumparam avioane F16. Cind am avut, am risipit peste 300 de milioane de dolari pentru modernizari la bord si munitie care acum s-au dovedit inutile daca nu avem motoare noi. Uman ar fi ca acum sa se instituie o comisie tehnica pentru expertizarea tuturor MIG-urilor ca sa nu se mai puna in pericol viata pilotilor. Din totalul de aproape 80 de avioane MIG 21 care se mai afla in functiune, probabil vreo 30 mai pot fi folosite un an, doi sau maximum trei.? Timp in care sa se faca rost de fonduri pentru a se cumpara avioane americane F 16, la mina a doua, fiindca cele noi sint prea scumpe pentru noi?. (Ondine Ghergut)
Pilotul MIG-ului prabusit linga Turda a declarat, in exclusivitate pentru ?Evenimentul zilei?: ?Am vrut sa evit producerea unei tragedii?
Pilotului avionului de vinatoare Mig 21 Lancer, care s-a prabusit marti, locotenentul Catalin Miclos, a povestit ieri, in exclusivitate pentru ?Evenimentul zilei?, cum a decurs zborul si in ce conditii a ales varianta catapultarii