Bugete exorbitante pentru bolizi unici Aproape 3 miliarde dolari au însumat bugetele celor 11 echipe care au luat startul în sezonul 2006, făcând din Formula 1 competiţia în care se
Bugete exorbitante pentru bolizi unici
Aproape 3 miliarde dolari au însumat bugetele celor 11 echipe care au luat startul în sezonul 2006, făcând din Formula 1 competiţia în care se investeşte cel mai mult.
50 de milioane de dolari. Aceasta este suma fără de care nimeni nu poate intra în Formula 1 în postura de constructor. Este depozitul pe care Federaţia Internaţională de Automobilism, organizaţia care guvernează acest sport, îl solicită de la fiecare echipă. Iar aceşti 50 de milioane sunt numai o declaraţie de intenţie, nimic mai mult. Costurile cresc apoi exponenţial.
Cea mai uşoară cale de a ajunge în Formula 1 o reprezintă achiziţionarea unei echipe deja existente. De vânzare se găsesc tot timpul. Super Auguri, care a sucombat în mai anul acesta, sau cea de-a doua scuderie a celor de la Red Bull, Toro Rosso, sunt doar două exemple actuale.
Dar accesul mai uşor nu înseamnă neapărat mai puţini bani. Midland, una dintre cele mai slabe echipe din istoria F1, a fost vândută către Spyker pentru suma de 106 milioane de dolari în 2006. De atunci echipa a mai fost cumpărată o dată, de data aceasta de către consorţiul indian Vijay Mallya, pentru a deveni Force India.
Odată echipa cumpărată, Vijay Mallya va trebui să investească peste bugetul anual declarat al Force India, adică 120 de milioane de dolari, pentru a se putea măsura cu marile forţe din F1.
Alternativă riscantă
Faptul că achiziţionezi o echipă deja existentă înseamnă că ai la dispoziţie facilităţile şi personalul necesare pentru a concepe şi construi un monopost, în timp ce depozitul este deja achitat la FIA.
Alternativa este riscantă. Super Auguri, ultima echipă care a