Pe principiul „la pomul lăudat să nu te duci cu sacul“, doljenii aflaţi în căutarea unui loc de muncă la furnizorii Ford şi-au temperat speranţele pe care le aveau anul trecut. Furnizorii au creat, până acum, doar un sfert din locurile de muncă promise. Unii angajează „cu pipeta“, alţii sunt abia în stadiul constituirii echipelor de conducere. Afacerile lor depind strict de volumul de producţie al Ford. Situaţia s-ar putea schimba din aprilie-mai.
Companiile din industria auto cu o vastă experienţă pe piaţa externă nu s-au grăbit să angajeze cu sutele oameni din Dolj, aşa cum erau planurile lor de afaceri iniţiale. Până la această dată, cei mai mulţi dintre furnizorii Ford instalaţi la Craiova nu şi-au finalizat angajările promise, deşi Ford anunţa astă-vară că partenerii săi de afaceri vor crea 1.000 de locuri de muncă în municipiu. Din sursele noastre, furnizorii instalaţi în Bănie se aşteaptă să angajeze cea mai mare parte a oamenilor în lunile aprilie-mai, strâns legat de data la care Ford vrea să demareze producţia de masă. Cât despre inaugurarea facilităţilor de producţie, o singură companie a anunţat deschiderea fabricii construite în incinta Ford şi a cărei activitate începe luna aceasta. În rest, furnizorii recrutează timid personal şi angajează foarte lent.
Furnizorii „dansează“ după cum „cântă“ Ford
Potrivit contractului de privatizare a fostei Daewoo, în acest an, care este al patrulea de la preluarea fabricii din Craiova de către americani, pe poarta uzinei auto locale ar fi trebuit să iasă 250.000 de maşini. În acest moment, cu paşi timizi se pregăteşte producţia noului model Ford B-Max, care va fi produs în serie mare abia de la mijlocul anului. În mod normal, şi furnizorii de componente auto îşi redimensionează planurile de afaceri în funcţie de contractele încheiate cu Ford. La nivel oficial, atât producătorul auto, c