La scurt timp de la inchiderea cu succes a ofertei Transelectrica, l-am gasit pe Lucian Anghel entuziasmat si optimist. “Acum trecem de la vorbe la fapte”, spune presedintele Bursei de Valori Bucuresti, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Oferta de vanzare a 15% Transelectrica s-a incheiat cu succes, dupa ce a fost suprasubscrisa la 145,45% pe transa investitorilor mari si la aproape 230% pe transa investitorilor mici. Pretul de oferta a fost stabilit la 14,9 lei/actiune pentru institutionali si 15,71 lei pentru retail.
“Ma bucur foarte mult de interesul crescut de pe transa de retail, nimeni nu s-a asteptat. Inainte de anuntarea detaliilor, foarte putini oameni se asteptau sa aiba succes. Acum toti spun ca au anticipat. Faptul ca au venit atat de multe cereri de la persoane fizice este extraordinar. Inseamna ca romanii incep sa aiba incredere si este un semnal foarte bun pentru urmatoarele oferte”, explica Anghel.
Un indicator important al atingerii obiectivului de atragere a romanilor pe bursa prin aceasta oferta ar fi numarul de investitori noi atrasi. Deocamdata nu au fost publicate aceste date, dar presedintele Bursei pune rau in fata si considera ca oferta este tot un succes, chiar daca nu ar fi venit clienti noi.
“Bursa are rolul de a finanta companii de stat si private. Companiile private care au nevoie de cateva milioane de euro, mai greu se vor putea baza pe investitori mari internationali. Ai nevoie de o zona de investitori de retail si institutionali locali care sa aiba forta sa absoarba. Discutam de aproximativ 11 milioane de euro cerere de la retail, sunt multe IMM-uri care nu au nevoie de atatia bani, ci doar de cateva milioane. Este clar ca o companie buna, cu imagine, marketing si sprijin din parteta BVB se poate finanta prin piata de capital”.
Interesul investitorilor de retail a fost mult peste asteptaril