Publicitate Fiinţa umană se defineşte şi prin unicitate, autenticitate şi autonomie; din ultima derivă capacitatea şi necesitatea de a alege, postulată de existenţialismul sartrian. Translatarea psihanalitică a acestor caracteristici evidenţiază relaţiile psihodinamice dintre ele. Într-adevăr,Eul este unic prin opţiunile sale valorice, iar autonomia rezultă din specificul pulsiunilor ce emană din subconştient. Într-o viziune asemănătoare, se poate observa că dependenţa, adică reversul autonomiei, poate fi consecinţa unui complex Eu–Sine care nu este capabil să proceseze calitatea pulsiunilor instinctuale într-o eficientă stimă de sine. Toate acestea generează un tip de personalitate cu un Self special, descris de Izabela Ramona Todiriţă, Carmen Cosmina Şoancă şi Sânziana Şover în monografia TULBURAREA DE PERSONALITATE DEPENDENTĂ – evaluare, diagnostic şi intervenţie terapeutică. (...)
Publicitate Fiinţa umană se defineşte şi prin unicitate, autenticitate şi autonomie; din ultima derivă capacitatea şi necesitatea de a alege, postulată de existenţialismul sartrian. Translatarea psihanalitică a acestor caracteristici evidenţiază relaţiile psihodinamice dintre ele. Într-adevăr,Eul este unic prin opţiunile sale valorice, iar autonomia rezultă din specificul pulsiunilor ce emană din subconştient. Într-o viziune asemănătoare, se poate observa că dependenţa, adică reversul autonomiei, poate fi consecinţa unui complex Eu–Sine care nu este capabil să proceseze calitatea pulsiunilor instinctuale într-o eficientă stimă de sine. Toate acestea generează un tip de personalitate cu un Self special, descris de Izabela Ramona Todiriţă, Carmen Cosmina Şoancă şi Sânziana Şover în monografia TULBURAREA DE PERSONALITATE DEPENDENTĂ – evaluare, diagnostic şi intervenţie terapeutică. (...)