Clipurile TV de promovare a ţigărilor electronice au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luată marţi de CNA, care a considerat că aceste programe stimulează comportamente dăunătoare sănătăţii.
Potrivit raportului de monitorizare al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), programe de teleshopping pentru ţigările electronice Clever Smoke şi Smoketronic au fost difuzate pe Antena 1, OTV, Prima TV, Kanal D, TVR 2, Acasă TV şi B1 TV. Materialele de promovare a ţigărilor electronice difuzate au avut o durată cuprinsă între peste 4 minute şi aproximativ 15 minute.
Legea audiovizualului interzice "orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru ţigări şi alte produse pe bază de tutun" (articolul 29, alineatul 5), însă ţigara electronică nu este un produs pe bază de tutun.
Membrii CNA au remarcat însă că în programele de promovare a ţigărilor electronice este reprezentat gestul fumatului, ceea ce poate stimula acest obicei.
La propunerea lui Christian Mititelu, membru al CNA, Consiliul a decis să aplice somaţii cu intrarea în legalitate televiziunilor care difuzează aceste clipuri de promovare a ţigărilor electronice. Acest lucru, înseamnă că aceste clipuri nu mai pot fi difuzate pe posturile TV.
O altă propunere, făcută de Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, potrivită căreia aceste clipuri ar fi putut fi difuzate după ora 22.00, nu a întrunit numărul necesar de voturi din partea membrilor Consiliului.
Decizia de interzicere a clipurilor TV de promovare a ţigărilor electronice a fost aplicată în baza articolului 29 din Legea audiovizualului, alineatul 1, litera f, potrivit căruia comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie "să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei".
Decizia luată marţi de membrii