Reprezentanta locala a Kludi, unul din cei mai importanti producatori de baterii sanitare de lux pentru baie si bucatarie, estimeaza pentru acest an o stagnare a afacerilor din cauza climatului economic nefavorabil care nu influenteaza consumul, sustine, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Florin Barabas (foto dreapta), managing director Kludi Romania.
“O nota optimista ar fi aceea de a ramane la nivelul anului 2011. Nu vedem niciun semn care sa ne incurajeze la nivel de industrie. Daca nu exista un climat economic ce poate favoriza consumul, nu ar putea fi vorba de o evolutie a business-ului, iar noi suntem oarecum defavorizati pentru ca venim abia la “finalul lucrarilor” de amenajare a locuintei”, spune directorul Kludi.
Producatorul german de baterii de lux pentru baie si bucatarie Kludi a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 13% în 2011, de la 6,3 milioane lei, in 2010, la 7,2 milioane lei, la finalul anului trecut.
Avansul afacerilor Kludi in Romania in 2011 a fost posibil și datorita dezvoltarii segmentului „do-it-yourself” (D-I-Y) si, implicit, a prezentei produselor Kludi in astfel de magazine. Anul trecut, D-I-Y a reprezentat 4,5% din total business Kludi Romania, ca valoare, iar anul acesta in trimestrul 1 a fost de 5% din total business.
“La inceputul anului 2011 ne-am bugetat o crestere de 20-25%. Ceea ce ne-a incurajat foarte mult a fost cresterea de 30% din primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2010, dar stiam ca aceste rezultate nu au o sustinere si in mediul economic”, sustine Florin Barabas.
Pentru acest an, reprezentantul Kludi estimeaza o stagnare a afacerilor pe plan local, undeva la nivelul de 7,2 milioane lei (1,6 mil. euro).
Miza pe renovari si B2B Renovarile si afacerile B2B (business-to-business - n.r.) au reprezentat doua din motoarele de crestere pentru Kludi in 2011.
“Dupa ce a