Legislaţia sub care se circulă în UE se bate cap în cap cu realitatea românească. Noul Cod Rutier - intrat în vigoare la 1 decembrie – este incompatibil cu metodologia didactică a Ministerului Educaţiei şi Cercetării (MEdC).
Clasele de Arte şi Meserii de la Grupurile Şcolare Auto trebuie să desfăşoare, potrivit programei, ore de conducere la categoria C, însă elevii nu au peste 21 de ani, după cum prevede noua lege, plus că şcolile auto nu au dotările necesare cerute de Codul Rutier: camioane cu ABS şi simulatoare auto.
100 de copii păcăliţi
de legiuitori
La Grupul Şcolar Industrial Auto Braşov circa 100 de elevi învaţă să conducă autoturisme şi camioane. Mai toate sunt vechi şi ruginite, nici vorbă fiind de ABS sau 8 trepte de viteză. Chiar după ce vor termina liceul, nu vor avea vârsta necesară de 21 de ani pentru a-şi lua permisul de categoria C. Conform programei şcolare, numai elevii de la Şcoala de Arte şi Meserii (SAM) au incluse ore de pregătire teoretică şi practică pentru categoriile B şi C. Directorul Liceului Auto, Doina Banu, ne-a explicat că treptele de şcolarizare se întind pe trei nivele: nivelul 1: clasele IX şi X, nivelul 2: clasa a XI-a, şi nivelul 3: clasa a XII-a. „La nivelul al doilea are loc specializarea propriu-zisă, în cazul nostru existând trei domenii: mecanic auto, tinichigii, electrician auto. În clasa a XI-a de SAM se fac 58 de ore de conducere, dintre care 30 pentru categoria B şi 28 pentru categoria C. Cei care absolvă SAM au şansa să promoveze la liceu, în clasa a XII”, a declarat Banu. Aceasta a spus că începând cu anul şcolar viitor s-ar putea introduce clasa a XIII-a, pentru elevii de SAM care şi-au continuat studiile la liceu. „Mizăm pe această clasă a-XIII-a, când elevii vor avea 20-21 de ani, deci ar putea susţine examenul auto pentru categoria C”, a spus Banu, precizând că în clasa a XIII-a elevii ar