Pentru femeia din România, întreţinerea înseamnă doar ce se vede: mascara pentru volum, ruj, creion dermatograf negru, farduri de pleoape fumurii şi o coafură corectă. Frumoase de la natură, româncele aleg soluţii de îngrijire ieftine, cu rezultate pe termen scurt. În alegerea produselor, preţul bate adesea calitatea.
Femeile care apelează la machiaj au tot felul de motive: de la punerea în valoare a frumuseţii naturale la mascarea unor defecte ale feţei sau ale tenului, de la dorinţa de a fi atrăgătoare la nevoia de mai multă încredere în sine.
Studii realizate în Occident arată că managerii din companii consideră, în proporţie de două treimi, că femeile care apelează la make-up şi sunt zilnic aranjate pot fi considerate colaboratori foarte serioşi. Stiliştii români susţin că femeile locului sunt foarte frumoase şi, din fericire, nu au nevoie de prea multe retuşuri. Cu toate acestea, ele apelează la reţete „prăfuite", menite să le rezolve pe termen scurt probleme de suprafaţă.
„Spre norocul lor, femeile din România sunt foarte frumoase. De aceea, cu aceste date fizice avantajoase, multe dintre ele se preocupă doar de machiaj, manichiură-pedichiură, coafat, epilat şi întreţinere standard (demachiere, cremă). La cosmetică ajung de obicei femeile care au probleme legate de ten, acnee, sensibilitate crescută, iritaţii etc", remarcă Mirela Vescan, unul dintre cei mai cunoscuţi make-up artişti din România.
Deşi sunt preocupate de aspectul lor, româncele ajung într-o proporţie prea mică la cosmetică, pentru întreţinere periodică, curăţarea şi hidratarea tenului în profunzime şi profilaxie antirid. Asta chiar dacă un tratament costă între 50 şi 300 de lei, în funcţie de produsele folosite şi de procedeele aplicate. „Pare scump, însă, dacă se renunţă la diverse vicii în favoarea acestor cheltuieli, «investiţiile» în cosmetică se vor dovedi avantajoase