Profitul companiei Toyota, al doilea mare producator de automobile din lume, a inregistrat cea mai mare scadere din ultimii cinci ani pe fondul diminuarii vanzarilor de vehicule sport si camionete din SUA, scrie Bloomberg. Profitul net a scazut cu 28%, pana la 353,7 mld. yeni japonezi (2,1 mld. euro), adica 112,28 yeni/actiune, in trimestrul fiscal incheiat in luna iunie, omparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand profitul a fost de 491,5 miliarde de yeni (2,9 mld. euro). Vanzarile au scazut si ele cu 4,7%, pana la 6.220 de miliarde de yeni (37 mld. euro). Profitul operational din America de Nord a inregistrat un declin de 57% in al doilea trimestru, in conditiile in care preturile record la combustibil au dus la scaderea cererii de masini mari, fortandu-l pe presedintele companiei, Katsuaki Watanabe, sa suspende productia in SUA a camioanelor Tundra si a SUV-urilor Sequoia, pentru o perioada de trei luni, incepand din luna august a acestui an. Scaderea profitului Toyota contrasteaza cu situatia Honda, care a inregistrat o crestere de 8,1% a castigurilor, avand in vedere ca soferii au optat pentru masinile acestei companii, care sunt mai mici si mai eficiente in ce priveste consumul. "Toyota va trebui sa reziste acestei furtuni", a spus economistul Makoto Kikuchi, de la Myojo Asset Management.
Profitul companiei Toyota, al doilea mare producator de automobile din lume, a inregistrat cea mai mare scadere din ultimii cinci ani pe fondul diminuarii vanzarilor de vehicule sport si camionete din SUA, scrie Bloomberg. Profitul net a scazut cu 28%, pana la 353,7 mld. yeni japonezi (2,1 mld. euro), adica 112,28 yeni/actiune, in trimestrul fiscal incheiat in luna iunie, omparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand profitul a fost de 491,5 miliarde de yeni (2,9 mld. euro). Vanzarile au scazut si ele cu 4,7%, pana la 6.220 de miliarde de yeni (37 m