ANRC a publicat cifrele pentru telefonia fixa si mobila pana la 30 iunie 2005. Semnificativ a fost progresul operatorilor alternativi, elevii sarguinciosi ai clasei, ale caror rezultate promit. Fata de 31 decembrie 2004, cand inregistrau 66.000 abonati, la sfarsitul lui iunie, acestia aveau peste 199.000 de clienti. Fata de scenariul initial, care presupunea ca toata lumea va fugi de serviciile fostului monopolist, cresterea nu inseamna mare lucru dar, pe ansamblu, unii dintre fur
ANRC a publicat cifrele pentru telefonia fixa si mobila pana la 30 iunie 2005. Semnificativ a fost progresul operatorilor alternativi, elevii sarguinciosi ai clasei, ale caror rezultate promit. Fata de 31 decembrie 2004, cand inregistrau 66.000 abonati, la sfarsitul lui iunie, acestia aveau peste 199.000 de clienti.
Fata de scenariul initial, care presupunea ca toata lumea va fugi de serviciile fostului monopolist, cresterea nu inseamna mare lucru dar, pe ansamblu, unii dintre furnizori au reusit sa taie o felie consistenta din piata. Dar ce a putut determina o asemenea crestere doar in ultimele sase luni? Dupa parerea lui Calin Nistor, Senior Director Business Development and Marketing la Dial Telecom, este vorba despre mai multi factori. In primul rand, cresterea numarului de interconectari cu Romtelecom si cu operatorii mobili. “La sfarsitul lui 2003, aveam doi-trei operatori interconectati cu Romtelecom si chiar mai putini cu operatorii mobili, iar dupa un an, numarul acestora era de 10-20 de ori mai mare.” Aceasta crestere a inceput sa produca efecte semnificative in evolutia numarului de clienti abia in prima jumatate a lui 2005, pe masura ce noii operatori si-au facut cunoscuta oferta, iar piata a inceput sa raspunda favorabil”.
Un alt factor care a dus la intarzierea efectelor lib