Trei branduri de apa minerala, doua de bere si unul de vin se numara printre cele mai puternice zece branduri romanesti, potrivit unui studiu realizat de Unlock Market Research pentru revista Biz si dat publicitatii miercuri, in cadrul evenimentului BrandRo. Dacia ocupa locul doi in top, fiind devansata de Borsec. Cele doua marci se detaseaza de restul clasamentului din punct de vedere al scorului inregistrat. Cel mai puternic brand de media este Pro TV, brand ce ocupa locul 3, potrivit studiului "Top 50 cele mai puternice branduri romanesti".
Studiul a pornit de la o incercare de definire a succesului si puterii unui brand romanesc. In acest sens, prima etapa a cercetarii a constat intr-un studiu calitativ, ce a urmarit sa stabileasca felul cum respondentii definesc o marca locala puternica si ce atribute ii acorda. A doua etapa a fost un studiu cantitativ desfasurat pe baza unui esantion de 1314 respondenti, esantion pentru populatia urbana cu varste de peste 18 ani. Studiul a urmarit performanta marcii (cat de mult prefera consumatorii o anumita marca) si implicarea afectiva (asocierea marcii cu diverse atribute). Clasamentul final a fost construit prin intersectarea rezultatelor astfel obtinute.
Conform Unlock Market Research, din toate cele 50 de branduri incluse in top, doar primele 12 sunt considerate cu adevarat puternice, potrivit criteriilor luate in calcul, iar celelalte sunt marci care dovedesc potential sa devina cu adevarat puternice. Prima jumatate a clasamentului include:
7 branduri de alimente (dulciuri, pate, produse lactate, mezeluri)4 branduri de bere3 branduri de apa minerala (toate in top 10, inclusiv ocupantul primului loc - Borsec);3 branduri media3 branduri bancare2 branduri de vin1 brand auto1 brand telecom1 brand de bautura racoritoare
Potrivit indexului folosit in stabilirea clasamentului, Borsec si Dacia conduc