Compania de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC), producatorul de cosmetice L'Oréal, proprietarul celui mai mare motor de cautare din lume - Google si producatorul de software Microsoft sunt companiile la care si-ar dori sa lucreze cei mai multi studenti din Europa, arata rezultatele celui mai recent studiu realizat de institutul german de cercetare Trendence.
Sondajul a fost realizat pe un esantion de 196.000 de studenti din 779 de universitati prezente in 22 de tari, iar raspunsurile celor chestionati au fost clasificate in functie de domeniul studiat in facultate, respectiv afaceri sau inginerie.
Astfel, institutul german a realizat doua clasamente, unul al angajatorilor preferati de cei 67.500 de studenti de la facultatile de afaceri si unul al celor 74.500 de respondenti care invata in facultatile de inginerie.
Studentii de la facultatile de afaceri si-ar dori sa lucreze in cadrul firmelor de audit si consultanta din Big Four (PwC,Ernst & Young, KPMG si Deloitte), in cadrul companiei de cosmetice L'Oréal sau in cadrul producatorului de bunuri de lux LVMH.
Desi sunt cunoscute pentru faptul ca si-au dezvoltat puternic brandul de angajator, firmele de audit si consultanta considera ca este destul de dificil sa se promoveze in randul potentialilor candidati, pentru ca nu produc nimic tangibil.
"Toti angajatorii din sectorul ingineriei au un lucru in comun: brandul produselor si brandul de angajator sunt inseparabile. Visul multor viitori ingineri si specialisti in IT este, fara indoiala, de a avea o influenta majora in dezvoltarea de noi produse la IBM, Microsoft sau Siemens", sustine Oliver Viel, director in cadrul departamentului Costumer Relations in cadrul institutului Trendence.
Cei care studiaza acum domeniul afacerilor si-ar dori sa-si inceapa cariera si in companii din sectorul IT - nu numai de consultan