Pe o piata unde printul atrage cele mai mari investitii in publicitate, editorul de reviste si de site-uri Sanoma Olanda are propria sa reteta pentru a scoate bani din online. Despre tandemul print-online, despre iPad si despre taxarea continutului online, intr-un interviu cu John Olivieira, Manager Marketing Partnerships la Sanoma Digital Olanda.
Wall-Street: Cum poate un publisher de reviste sa faca business in mediul digital?
John Olivieira: Cum am facut-o noi in Olanda: daca te uiti la domeniile in care avem produse, pentru femei, pentru parinti, fashion, frumusete, nunti si interese speciale. Totul are de a face cu modul in care brandul evolueaza in online. Cred in modelul de business unde ii poti lasa pe utilizatori sa incerce produsul, e ceea ce numim tryvertising. De exemplu, pot sa incerce produsele, au mostre in revista, apoi merg online, pe website, unde pot oferi feedback despre produse, iar rezultatele studiului vor fi publicate atat in revista, cat si online. Trimitem oamenii spre online din reviste, pentru a incerca produsele advertiserilor. Apoi faci continut editorial sau advertorial in revista, dar si online. Asta e un model de business.
Wall-Street: Accesul pe site-urile Sanoma Digital Olanda este gratuit?
John Olivieira: Da, toate sunt. Avem poate o exceptie, un site de social media unde oamenii platesc nu pentru primul nivel, ci pentru caracteristici mai avansate. In rest, toate sunt gratuite, bazate pe publicitate. E unul din motivele pentru care cred ca aceasta colaborare dintre print si digital pentru brandurile de reviste are o importanta foarte, foarte mare.
Wall-Street: Intentionati sa introduceti taxa pe continutul online? In Romania se discuta intens despre asta.
John Olivieira: Stii vreun site care face asta?
Wall-Street: Wall Street Journal, in Statele Unite.
John Oliviei