Avem 30.000 de baruri si restaurante, dublu fata de numarul saloanelor de coafura, conform Registrului Comertului.
Numarul firmelor de constructii si transport rutier de marfa nou infiintate a crescut cel mai mult in totalul firmelor nou create anul trecut, cu peste 40% fata de anul precedent, in timp ce numarul firmelor de comert a scazut cu 25%.
Aceasta arata ca expansiunea agresiva a retailerilor taie pofta micilor antreprenori locali de a deschide magazine de cartier si ca cererea tot mai mare pentru case, birouri si spatii comerciale noi a provocat o explozie a antreprenoriatului in constructii.
Numarul firmelor din domeniul comertului a ajuns anul trecut la o pondere de doar 4,9% din totalul firmelor create, fata de 8,4% in 2004, arata datele de la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC). Astfel, in 2007 au fost create doar 6.946 firme de comert cu amanuntul in magazine nespecializate, in timp ce cu un an in urma erau cu 40% mai multe, iar in 2004 numarul lor era dublu. Cu toate acestea, firmele de comert continua sa reprezinte peste 16% din totalul firmelor existente.
Formatele moderne de comert (excluzand magazinele cash&carry) au ajuns la o cota de 27,6% din vanzarile totale, fata de 15,2% cat detineau in 2005, in timp ce chioscurile au scazut cu 2% pana la 6,7%, iar ponderea magazinelor mici (20-40 de metri patrati) a ajuns la 43,8% in 2007 fata de 45,2% in 2006, potrivit companiei de cercetare de piata MEMRB.
"In prezent, magazinele de proximitate se confrunta cu lipsa personalului calificat, cu preturi necompetitive, lipsa unei politici coerente si a spatiilor comerciale. Magazinele traditionale vor evolua ca o alternativa a supermarketurilor, dar doar in conditiile in care statul va realiza o reglementare a cadrului de desfasurare a comertului", a declarat Stefan Padure, vicepresedinte al producatorulu