Prezentarea oficială a noii versiuni a modelului X5 produs de BMW nu va avea loc înainte de toamna anului viitor. Totuși, inginerii germani testează deja mașina pe drumurile din Europa și America de Nord.
1 /.
Primele detalii modificate care răzbat de sub camuflajul viitorului X5 sunt, în mod clar, dimensiunile. Pentru a face loc în gamă lui X1, ultima generație X3 a trebuit să „crească”. Acum, efectul de domino al acestei modificări, precum și deja anunțata apariție a lui X4, a determinat inginerii din Munchen să aplice un tratament asemănător lui X5.
O altă schimbare de registru poate fi observată în partea frontală unde grila radiatorului a devenit ceva mai verticală, iar cei doi „rinichi” caracteristici vehiculelor BMW, par mai proeminenți. Și ușile par ceva mai ample iar acest element este sinonim cu o majorare a ampatamentului. Prin urmare, în interior, spațiul va fi chiar mai mare decât în prezent.
Tot în habitaclu este de așteptat să crească – dacă așa ceva este posibil – caracterul premium. Acest deziderat va fi atins prin preluarea multor elemente și sisteme prezente pe noua Seria 7. Și, dacă aproape toate detaliile viitorului X5 au o latură comună – creșterea în dimensiuni -, în privința propulsoarelor am putea asista la o măsură contrară. Asta pentru că, pe lângă motoarele diesel cu șase cilindrii și cele cu opt cilindri alimentate cu benzină, ar putea intra în gamă și un turbodiesel cu doar patru cilindri. Nu este exclusă nici amplasarea unui sistem hibrid sub capota viitorului X5 care va debuta la expoziția auto de la Frankfurt.